Πώς να φτιάξετε μια επιτυχημένη λίστα e-mail το 2023

Το e-mail marketing αποτελεί ένα από τα βασικότερα εργαλεία στο digital marketing με ιδιαίτερα υψηλό ROI (Return On Investment). Το πρώτο και βασικότερο βήμα για μια επιτυχημένη στρατηγική email marketing είναι να δημιουργηθεί μια λίστα emails, η οποία θα αποτελείται από σημαντικά leads και δυνητικούς πελάτες.

Πώς, όμως, μπορείτε να φτιάξετε αυτή τη λίστα e-mail; Ας δούμε παρακάτω τις αποδοτικότερες τεχνικές, για να το πετύχετε, και ποια εργαλεία θα σας βοηθήσουν σε αυτό.

Τι ακριβώς είναι μια λίστα e-mails;

Μια λίστα email είναι μια συλλογή διευθύνσεων e-mail, τις οποίες έχετε συγκεντρώσει με διάφορους τρόπους, φυσικά πάντα με σεβασμό στη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Το κατά πόσο τα e-mail που θα στείλετε σε αυτή τη λίστα επαφών θα φέρουν τα αποτελέσματα που θέλετε εξαρτάται από την ποιότητα της λίστας. Αν οι επαφές δεν είναι σχετικές με το αντικείμενό σας ή οι διευθύνσεις είναι ανενεργές ή ψεύτικες, τότε όλοι οι κόποι σας θα πάνε χαμένοι.

Από την άλλη, αν οι συνδρομητές ανταποκρίνονται σε πραγματικούς χρήστες οι οποίοι ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, τότε στοιχειοθετούν ένα συνεκτικό target group.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργείτε και να αποστέλλετε e-mails τα οποία θα ενδιαφέρουν το κοινό σας, έτσι ώστε να αποφέρουν πίσω στην επιχείρησή σας το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Πώς χρησιμοποιείται μια λίστα με e-mails

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να εκμεταλλευτείτε αυτή τη λίστα που έχετε δημιουργήσει. Οι περισσότερες πλατφόρμες διαχείρισης e-mail,  προσφέρουν μια πληθώρα επιλογών τις οποίες μπορείτε να εκμεταλλευτείτε ανάλογα με τους στόχους σας.

Ο πιο διαδεδομένος τρόπος φυσικά είναι τα Newsletters. Με τα newsletters μπορείτε να ενημερώσετε τους παραλήπτες για τα νέα της επιχείρησής σας, ένα νέο άρθρο που έχετε δημιουργήσει, προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε κ.ο.κ.

Είναι μια καλή ευκαιρία να έρθετε σε επαφή με τα άτομα που έχουν εγγραφεί στη λίστα σας, σε ένα πιο προσωπικό επίπεδο.

Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε αυτοματισμούς με τους οποίους θα έρχεστε σε επαφή με αυτό το κοινό χωρίς να δημιουργείτε νέα e-mails από την αρχή. Τους αυτοματισμούς τους δημιουργείτε μία φορά και λειτουργούν μέχρι να τους απενεργοποιήσετε.

Ένα κλασικό παράδειγμα είναι το abandoned cart automation όπου στέλνετε αυτόματα ένα e-mail σε οποιονδήποτε χρήστη έβαλε κάτι στο καλάθι του από το e-shop σας, αλλά δεν το αγόρασε τελικά. Automation μπορεί να είναι και η αποστολή προκαθορισμένων μηνυμάτων όταν κάποιος κάνει εγγραφή στη λίστα σας ή όταν επιλέγει να μην λαμβάνει τα μηνύματά σας.

Οι κατάλληλες τεχνικές δημιουργίας μιας λίστας ανάλογα με τους στόχους σας

Η δημιουργία μιας αποτελεσματικής λίστας με email μπορεί να πραγματοποιηθεί με διάφορες τεχνικές, ώστε να προσεγγίσετε πιθανούς συνδρομητές με ποικίλους τρόπους από διάφορα κανάλια.

Ας ξεκινήσουμε, όμως, με κάτι που χρειάζεται απόλυτη προσοχή: τι δεν πρέπει να κάνετε ποτέ! Στο διαδίκτυο, μπορείτε να βρείτε εκατοντάδες προσφορές με πώληση έτοιμων λιστών email με χιλιάδες επαφές. Μπορεί να ακούγεται δελεαστικό να αγοράσετε μια έτοιμη λίστα, όμως δεν θα έπρεπε να είναι καθόλου.

Γιατί; Γιατί αν αγοράζετε μια λίστα email, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα και άλλες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις να αγοράσουν την ίδια λίστα email, καθιστώντας την πρακτικά άχρηστη απέναντι στον ανταγωνισμό.

Επιπλέον, η ποιότητα τέτοιων λιστών είναι εξαιρετικά αμφιλεγόμενη, καθώς οι συνδρομητές δεν είναι σχετικοί με αυτό που πουλάτε και δεν έχουν καν δηλώσει την επιθυμία τους να λαμβάνουν τα newsletter σας.

Εκτός από το ότι αυτό μπορεί να σας φέρει αντιμέτωπους με νομικές συνέπειες, καθώς αντίκεται στον ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, είναι η πιο σίγουρη επιλογή, για να καταστρέψετε τη φήμη σας και να ξοδέψετε χρόνο και χρήματα με μηδαμινά αποτελέσματα.

Διαβάστε στη συνέχεια τις αποδοτικότερες τεχνικές, για να χτίσετε μια σχετική και κερδοφόρα λίστα με email από το μηδέν, γρήγορα και με εγγυημένα αποτελέσματα.

1. Τοποθετήστε ένα εξατομικευμένο CTA στις βασικές landing pages.

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε ένα ελκυστικό Call to Action σε σελίδες blog και landing pages υψηλής αξίας. Αν, για παράδειγμα, έχετε στο blog του site ένα χρήσιμο άρθρο για ένα θέμα που αναζητά ο κόσμος, μπορείτε να έχετε στο τέλος του ένα Call to Action “Κάνετε subscribe για να σας στείλουμε το e-book”.

Για την σημασία που έχει το blog για το site σας μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες στο σχετικό μας άρθρο “Γιατί είναι σημαντικό να έχετε Blog αν είστε μικρή επιχείρηση.”

Φυσικά, τα εξατομικευμένα CTA λειτουργούν μόνο αν έχετε ποιοτικό περιεχόμενο, αλλά η δημιουργία χρήσιμου περιεχόμενου είναι κάτι που θα σας ωφελήσει πολλαπλά σε διάφορα κανάλια του digital marketing και όχι μόνο στο email marketing.

2. Δημιουργήστε ένα αναδυόμενο παράθυρο για κάθε σελίδα του site σας.

Ένα αναδυόμενο παράθυρο μπορεί να φαίνεται αρχικά ως κάτι ενοχλητικό, εκτός αν ανταποκρίνεται στη συμπεριφορά του χρήστη. Αφού ένας χρήστης αφιερώσει ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στη σελίδα σας, μπορεί να του εμφανιστεί ένα pop-up σχετικό με το περιεχόμενο αυτής της σελίδας.

Στο προηγούμενο παράδειγμα, αντί για CTA στο τέλος του άρθρου, θα μπορούσε να εμφανιστεί ένα αναδυόμενο παράθυρο, στο οποίο θα ζητούσε το email του χρήστη, για να του αποσταλεί το e-book. Μπορείτε να συμβουλευτείτε, μάλιστα, για περισσότερα tips & tricks για την κατασκευή ενός blog spot το σχετικό μας άρθρο “Πώς Να Γράψεις ‘Ενα Επιτυχημένο Blog Post – Ο Απόλυτος Οδηγός”

3. Φτιάξτε μια σελίδα με signup form

Ένας από τους πιο κλασικούς τρόπους να συγκεντρώσετε email είναι να έχετε μια σελίδα, στην οποία ο χρήστης θα μπορεί να δώσει τα στοιχεία του, ώστε να λαμβάνει ενημερωτικά newsletters.

Δεν είναι πολλοί αυτοί που θα συμμετάσχουν σε αυτή τη φόρμα από μόνοι τους, κάνοντας κλικ στη σελίδα, όμως είναι απαραίτητο να την έχετε στο site σας.

4. Δώστε ένα κίνητρο

Αν θέλετε οι επισκέπτες στο site σας να εγγραφούν στη λίστα με τα email, πρέπει να τους δώσετε κάτι σε αντάλλαγμα. Κάτι σχετικό με τη δραστηριότητά σας, το οποίο θα αποτελέσει κίνητρο, για να σας δώσουν την ηλεκτρονική τους διεύθυνση.

Το πιο συνηθισμένο κίνητρο είναι το να προσφέρετε κάποια έκπτωση στα προϊόντα σας ή δωρεάν αποστολή. Ένα μυστικό επιτυχίας είναι αυτή η προσφορά να ισχύει για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Έτσι, ο χρήστης θα αισθανθεί ότι ενδέχεται να χάσει την προσφορά, αν δεν δράσει γρήγορα και δεν δώσει το email του.

5. Προσφέρετε χρήσιμα assets

Οι άνθρωποι είναι γενικά δύσπιστοι με τα νέα καταστήματα και συνήθως είναι απρόθυμοι να αγοράσουν οτιδήποτε την πρώτη φορά που τα επισκέπτονται.

Γι’ αυτό το λόγο, το μέσο ποσοστό μετατροπών για πολλά e-shops είναι περίπου 3%, πράγμα που σημαίνει ότι ένα 97% των επισκεπτών θα εγκαταλείψει το κατάστημά σας και οι περισσότεροι δεν θα επιστρέψουν ποτέ.

Για να το αποφύγετε αυτό, καλό είναι να αναζητήσετε τρόπους να μετατρέψετε τον επισκέπτη σε subscriber, ώστε μετά να μπορείτε να τον βρείτε και να τον προσελκύσετε ξανά.

Ένα ισχυρό εργαλείο, για να του διατηρήσετε το ενδιαφέρον, είναι να του προσφέρετε χρήσιμο περιεχόμενο για κάτι που τον ενδιαφέρει.

Για παράδειγμα, ένα e-book ή το βίντεο με ένα επιμορφωτικό σεμινάριο μπορεί να λειτουργήσουν ως lead magnets. Το μόνο που θα ζητάτε από τον χρήστη είναι να σας δώσει το email του, για να του στείλετε αυτό που τόσο τον ενδιαφέρει.

6. Δώστε πρόσβαση σε ένα διαδικτυακό λογισμικό

Ένας πολύ καλός τρόπος για να αναπτύξετε τη λίστα των email σας είναι να δημιουργήσετε ένα διαδικτυακό εργαλείο ή λογισμικό που θα θέλει να χρησιμοποιήσει το target group σας.

Αντί να τους ζητήσετε να πληρώσουν, για να το χρησιμοποιήσουν, δώστε τους την ευκαιρία να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό με αντάλλαγμα τη διεύθυνση του email τους.

7. Χρησιμοποιήστε διαδραστικά εργαλεία

Διαδραστικές εφαρμογές, όπως κουίζ ή τεστ, μπορεί να αποδειχθούν πολύ αποτελεσματικά για γρήγορη δημιουργία λίστας email και συγκέντρωση περισσότερων στοιχείων από τους δυνητικούς πελάτες σας. Τέτοιου είδους εργαλεία είναι χρήσιμα και στα social media και αυξάνουν το engagement του κοινού σας.

8. Προσελκύστε subscribers μέσω της υπογραφής σας

Στην υπογραφή του εταιρικού email σας, μπορείτε να έχετε link, που θα προωθεί είτε το newsletter σας είτε ένα χρήσιμο asset που έχετε πρόσφατα δημοσιεύσει.

Έτσι, θα βλέπουν την υπογραφή άτομα, με τα οποία ήδη έχετε επαφή, και είναι πιθανό να θελήσουν να αποκτήσουν αυτά που προσφέρετε, κάνοντας subscribe, ώστε να εγγραφούν στη λίστα email σας.

9. Ζητήστε παραπομπές από υπάρχοντες συνδρομητές email

Ζητήστε από τους συνδρομητές σας να ενημερώσουν τους φίλους τους για το newsletter σας. Εάν είναι ικανοποιημένοι με το περιεχόμενο που τους προσφέρετε, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να θελήσουν να το μεταδώσουν.

Για να αυξήσετε αυτή την πιθανότητα, μπορείτε να τους δώσετε ένα κίνητρο, όπως έκπτωση ή κάποιο άλλο προνόμιο. Πρόκειται για μια πολύ επιτυχημένη τακτική που έχει εδραιώσει μεγάλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα τη Dropbox.

10. Χρησιμοποιήστε offline τακτικές

Όλες οι τακτικές που αναφέραμε γίνονται online, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και πιο παραδοσιακά μέσα. Το να προσελκύσετε δυνητικούς πελάτες σας offline είναι μια παλιά και δοκιμασμένη στρατηγική που ενίοτε αποδίδει.

Για παράδειγμα, μπορείτε να ανταλλάσσετε επαγγελματικές κάρτες με άτομα που συναντάτε και στα οποία μιλάτε για την επιχείρησή σας, και να προσθέσετε τις ληφθείσες επαφές στη λίστα σας.

Επίσης, αν προωθείτε τα προϊόντα σας σε κάποιο φυσικό κατάστημα ή event, μπορείτε να έχετε εκεί φόρμα εγγραφής, για να εγγράφονται οι πελάτες σας και να σας δίνουν τη συγκατάθεσή τους, για να χρησιμοποιήσετε το email τους.

Ακόμη, για να έχετε μία επιτυχημένη στρατηγική email marketing, υπάρχουν πολλοί σημαντικοί δείκτες (Key Performance Indicators) που χρειάζεται να παρακολουθείτε. Έτσι, θα μπορείτε να αξιολογείτε αντικειμενικά την απόδοση της e-mail marketing στρατηγικής σας.

Ενδεικτικά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε

Στην προσπάθειά σας να δημιουργήσετε μια μεγάλη και συνεκτική λίστα επαφών, σας προτείνουμε μερικά εργαλεία που θα κάνουν τη διαδικασία ευκολότερη, πιο αποτελεσματική και πιο διασκεδαστική!

OptinMonster

Με αυτό το plugin μπορείτε να προσθέσετε αναδυόμενα παράθυρα στις σελίδες του site σας με φόρμα εγγραφής email. Πρόκειται για ένα απλό εργαλείο, για το οποίο δεν χρειάζεστε δεξιότητες κωδικοποίησης.

Το OptinMonster σας βοηθά, επίσης, να αναλύσετε τις μετατροπές της φόρμας (δηλαδή πόσοι χρήστες την είδαν και πόσοι την χρησιμοποίησαν) και να δοκιμάσετε ποιοι τύποι φορμών έχουν το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Optimizely

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν μια απλή αλλαγή κειμένου θα δελεάσει τους επισκέπτες σας να υποβάλλουν τα στοιχεία τους πιο συχνά; Αν ναι, πρέπει να δοκιμάσετε το Optimizely.

Αυτό το εργαλείο σάς επιτρέπει να δημιουργήσετε μια σειρά παραλλαγών για το αναδυόμενο παράθυρο, τη φόρμα επικοινωνίας ή το banner και, στη συνέχεια, να κάνετε τεστ για κάθε μεμονωμένο στοιχείο, όπως το χρώμα του κουμπιού με το CTA, το κείμενο ή την εικόνα.

Έπειτα, θα μπορείτε να δείτε ποιος συνδυασμός παράγει τα καλύτερα αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταφέρετε τις υψηλότερες μετατροπές στη φόρμα εγγραφής.

Unbounce

Το Unbounce σας διευκολύνει να δημιουργήσετε ελκυστικές landing pages με δυνατότητα A/B split testing.

Για παράδειγμα, με αυτό το εργαλείο μπορείτε να τεστάρετε κατά πόσο σε μια βασική landing page το CTA, με το οποίο ζητάτε από τον χρήστη να δώσει το email του, είναι όντως αποτελεσματικό, δημιουργώντας διάφορες εκδοχές στο κείμενο, στο χρώμα του κουμπιού, τη θέση του κλπ.

Rafflecopter

Αυτό το εργαλείο σάς επιτρέπει να δημιουργείτε συναρπαστικούς διαγωνισμούς και δώρα στο site σας ή στις σελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Έτσι, θα έχετε υλικό, για να χρησιμοποιήσετε διαδραστικά εργαλεία που θα αποτελέσουν μαγνήτες, ώστε οι δυνητικοί πελάτες σας να σας δώσουν το email τους.

WooBox

Αντίστοιχο με το Rafflecopter είναι και το WooBox, το οποίο σας βοηθά να δημιουργήσετε κληρώσεις, διαγωνισμούς και δώρα. Οι ελκυστικές αυτές καμπάνιες marketing θα σας επιτρέψουν να κερδίσετε την προσοχή του target group σας και να αρχίσετε να δημιουργείτε τη λίστα email σας συλλέγοντας στοιχεία επικοινωνίας.

Το μυστικό του επιτυχημένου email marketing είναι σε πρώτη φάση η δημιουργία και αξιοποίηση μιας λίστας με email, η οποία αποτελείται από δυνητικούς πελάτες σας και συνεπώς είναι σχετική με αυτό που πουλάτε.

Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία ελκυστικών email που θα τραβήξουν την προσοχή του παραλήπτη και θα έχουν υψηλό ποσοστό μετατροπών.


Αν θέλετε να διαβάστε περισσότερα για το email marketing, μπορείτε να ανατρέξετε στον οδηγό email marketing για αρχάριους και μην ξεχνάτε ότι μπορείτε πάντα να εγγραφείτε στο Newsletter μας στη φόρμα που θα βρείτε παρακάτω για να λαμβάνετε τα καινούρια άρθρα μας ή να μας ακολουθήσετε στο Facebook!

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top